Takuut

Runko ja jousistotakuu 15 vuotta.

Pehmusteiden 10 vuoden kimmoisuustakuu Medium / Hard / Extra Hard -tyynyille.

( vaahtomuovi palautuu 90 %:sti alkuperäiseen paksuuteen) Takuu ei kata väärin käyttämisestä syntyneitä vaurioita tai hoidon laiminlyönnistä aiheutuneita vikoja.

Vuodesohvien mekanismien ja nojatuolien mekanismien takuu 2 vuotta.

Takuun Ehdot

  • Runko- ja jousistotakuu koskee puurunkoa ja NoSag -jousia.
  • Kalusteet ovat tarkoitettu normaaliin istumiseen. Huolehdi ettet ylikuormita normaalia suuremmalla painolla. Tuoli yhdelle, 2-ist.-sohva kahdelle jne, Tyynyllä kuuluu istua kohdallaan, ei tyynyjen välissä.
  • Kalusteiden päällä ei saa hyppiä eikä selkänojat tai käsinojat ole tarkoitettu istumiseen.
  • Kalusteet on säilytettävä normaalissa huoneenlämmössä, kosteus tai kylmyys voi aiheuttaa vaurioita. Esim. hajuhaittoja.
  • Kalustetta tulee nostaa aina rungosta, mieluiten rungon alta. Käsinojatyynyistä ja -verhoilusta kiinniottaminen voi aiheuttaa repeämisiä tuotteen painosta johtuen. Siirrä kalustetta aina nostamalla, ei työntämällä tai vetämällä lattiaa pitkin.
  • Kuljetusvauriot eivät ole takuun alaisia.
  • Normaali verhoilupintojen kuluminen, löystyminen ja pehmusteiden ja pintamateriaalien muovautuminen ja painuminen eivät kuulu takuun piiriin.
  • Takuu on voimassa kun noudattaa, käyttö-, säilytys- ja hoito-ohjeita.
  • Takuu on henkilökohtainen, takuu raukeaa, jos tuotteen omistaja vaihtuu. Alkuperäinen ostokuitti on säilytettävä takuuajan loppuun saakka.
  • Takuuaikana ilmenneet viat korjataan. Lukuun ottamatta vikoja, jotka ovat johtuneet myyjästä / valmistajasta riippumattomista syistä tai joista ostajaa on informoitu ennalta esim. hoito-ohjeissa tai laiminlyöty hoito-ohjeita, jos voidaan perustellusti olettaa kalustetta tai sen yksittäisiä osia on käsitelty mekaanisesti, syövyttävillä tai värjäävillä tai muillla aineilla, jonka johdosta on syntynyt vikoja. Myyjä sitoutuu korjaamaan vian kohtuullisen ajan kuluessa, kun vika on havaittu.
  • Reklamaatiossa tulee ottaa yhteyttä huonekalun jälleenmyyjään. Takuun huollon tai korjauksen yhteydessä ostajan on esitettävä asiakirja, joka todistaa, että kaluste on ostettu jälleenmyyjältämme ja tuotteessa on yhä takuuaikaa jäljellä.
  • Todettava jälleenmyyjän kanssa (=näköhavointo virheestä) reklamaation aiheellisuus. Sekä ennen tuotteen toimittamista takuukorjaukseen jälleenmyyjän sovittava valmistajan kanssa mahdollisista takuu -korjaukseen lähettämisestä.
  • Jälleenmyyjä hoitaa yhteydenpidon valmistajan ja kuluttajan välillä sekä kertoo kuluttajalle mahdollisista jatkotoimenpiteistä.
  • Valmistaja ei vastaa välillisistä kuljetus- tai muista kuluista kauppiaan ja kuluttajan välillä.
  • Valmistaja / jälleenmyyjä ei ole velvollinen toimittamaan korvaavaa tuotetta takuukorjauksen ajaksi.
  • Valmistajalla on oikeus periä aiheettoman reklamaation rahtikustannukset.

Takuun piiriin eivät kuulu tuotteet:

  • Joiden takuuaika on päättynyt.
  • Käyttö- ja hoito-ohjeita on laiminlyöty.
  • Joissa on mekaanisia vaurioita tai väärästä käytöstä ja kuljetuksesta aiheutuneita vaurioita ja jälkiä.
  • Ylikuormittamisesta aiheutuvia vikoja.
  • Joita on vioitettu tahallisesti tai huolimattomuuttaan.
  • Vikoja, jotka ovat johtuneet ulkopuolisista esineistä, nesteistä, eläimistä tai hyönteisistä tms.
  • Vioista jotka ovat aiheutuneet kuluttajan tekemistä muutoksista.
  • Jos tuotetta ei ole käytetty tarkoituksen mukaisesti.
  • Asiakkaan lähettämään verhoiluun emme myönnä takuuta.